ה-LAB הבא: התכנון לשרתים חדשים

אחד הדברים שלמדתי בחודשים האחרונים (חוץ מאשר לא לרכוש שרתי 1U), הוא שהמעבדים המוצעים בשוק לשרתים שכבר יש לי, הם די חלשים. כמה חלשים? מעבד דסקטופ i7-4790 (כלומר דור רביעי) עוקף בסיבוב מעבד E5-2620 V1 מבחינת ביצועים פר ליבה. בשרתים הללו אינני יכול לעבור למעבדים יותר מתקדמים (V2,V3,V4) ומצד שני ביצועי הזכרון (כשכבר מגדילים להם את הזכרון) איומים: איך זה 800 מגהרץ בשבילך? (סתם לשם השוואה: הזכרונות לדסקטופ כיום מתחילים במהירות 2 ג'יגהרץ ויש גם כאלו שמגיעים ל-4 ג'יגהרץ).

עם כל הדברים הללו יכלתי לחיות. אחרי הכל, זה רק LAB. הבעיות מתחילות כשדברים כמו:

  • החום שהם מוציאים – איום
  • הרעש שהם עושים כשהמעבדים מנוצלים מעל 60% – היסטרי.

בקיצור, גם ביצועי מעבד נמוכים, גם ביצועי זכרון נמוכים, גם מצריך השקעה בכרטיסי RAID כדי לקבל SATA-3, ובנוסף להשקיע במזגן לקירור ובתשלום חודשי די גבוה גם כך בגלל ה-LAB?

דברים צריכים להשנות ב-LAB שלי. לא מחר, עוד כמה חודשים…

אז התחלתי להסתכל על מעבדים. מעבדי Xeon SP חדשים של אינטל יורדים מיידית מהרשימה בגלל המחיר המפלצתי שלהם. מעבדי Xeon V4 גם יקרים מאוד. התחלתי להסתכל על מעבדי V3 כאשר צץ לי רעיון: אולי נסתכל על המעבדים של AMD?

מעבדי Threadripper – מעבדים מצויינים, עם מחיר שנע סביב ה-800$ למעבד 1950X עם 16 ליבות, 32 נימים, ו-32 מגהבייט זכרון מטמון L3. ואז החלטתי להשוות אותו ל"אח" שלו ממשפחת השרתים, ה-EPYC 7351P. המחיר שלו? עוד 23 דולר בהשוואה ל-1950X רק שאני מקבל 64 מגהבייט זכרון L3, אני מקבל 128 נתיבי PCIe, תצורת זכרון של 8 ערוצים (ב-1950X זה 4).

מה עם לוח אם? מסתבר של-Supermicro יש לוחות ל-EPYC ואחד הדגמים עולה 346$, שזה בהחלט מחיר שווה. כך יוצא ש-2 שרתים בבניה עצמית (עם מארז 4U או מארז Tower, עדיין חושב איזה מהם) מעיפה בין 4-5 שרתים ישנים החוצה, מאווררים של Noctua מבטיחים שקט, ותצרוכת החשמל יורדת ל-310 וואט (בהשוואה ל-800+ וואט כיום). בנוסף – יש חלק מאוד חשוב לי: שליטה מרחוק ברמת שרת (IPMI)

אחד השרתים הנוספים שאני כן רוצה להחליף, הוא שרת ה-ZFS שלי. בכל זאת, מכונה עם מעבד i5 דור שלישי עם 16 ג'יגהבייט זו מכונה ישנה מאוד (למרות שהוא עובד לא רע בכלל). חשבתי להעביר את זה לשרת HP דור 7, אבל הרעש של השרת הזה גומר אותי ואם יש משהו שאני לא צריך, זה שרת כזה ל-ZFS. אני מחפש משהו חסכוני.

ומצאתי משהו חסכוני. AMD מוציאה בחודש הקרוב את מעבד ה-Ryzen 2700E. צריכת החשמל שלו נעה בסביבות ה-45 וואט, כך שאפשר לשים קירור פאסיבי או קירור עם מאוורר איטי. המכונה יכולה לקבל עד 64 ג'יגהבייט של זכרון (מספיק עבור הצרכים שלי), ובתוכה יהיו 2 כרטיסי רשת עם כניסות כפולות של 10 ג'יגהביט (חיבור ישיר עם DAC לכל שרת במקום לקנות מתג 10G יקר), דיסק SSD 900P של אינטל (לשם Cache ו-ZIL ל-ZFS) ומקל SSD NVME עבור מערכת הפעלה ועוד כמה דברים קטנים, ובנוסף גם כרטיס תצוגה (כן, ל-2700E אין יציאת תצוגה) עם לוח אם X370 של MSI. כזה.

עוד מכונה כזו תירכש, רק עם מעבד Ryzen 2700, עם כרטיס תצוגה וכרטיס רשת 10G, ו-SSD קטן למקרה הצורך. זו מכונת טסטים לפרמוט תכוף כאשר יש צורך לנסות דברים "על הברזל". המכונה הזו תעיף עוד שרת 1U.

אשמח לשמוע את דעתכם, מה הייתם מחליפים, מה הייתם מוסיפים או מחסירים.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.