כמה מילים על שדרוג Galaxy Note 4

אחד המכשירים שתפס חזק את שוק העסקים הישראלי (ואת שוק המשתמשים הסולידי, במיוחד גברים) הוא מכשיר ה-Galaxy Note 4 של סמסונג, והאמת – זהו אחד המכשירים המרשימים שסמסונג הוציאה, הן מבחינת איכות מסך, הן מבחינת סוללה, תמיכה בכרטיסי מיקרו SD וכו'. עד היום, רוב משתמשי ה-Note-4 די מרוצים ממנו. מאז כמובן סמסונג הוציאה את ה-Note-5 אך אישית אינני ממליץ לשדרג אליו הואיל והלקוח מקבל פחות: אין אפשרות להכניס כרטיס מיקרו SD, אין אפשרות להחליף סוללה והמכשיר נעול לחלוטין, מה גם שמבחינת שיפורים – אין ממש שיפורים רציניים בהשוואה ל-Note-4.

כמו תמיד אצל סמסונג ואצל לא מעט חברות – ה-Note-4 אינו מדבר על מכשיר יחיד, אלא לפחות בישראל – על 2 מכשירים. ישנו מכשיר ה-N910F (שהוא Note-4 המבוסס על מעבד של Qualcomm) ויש את ה-N910C (שמבוסס על מעבד אקסינוס מתוצרת סמסונג). ישנה כמובן תאימות בינארית מלאה מבחינת אפליקציות, אולם אין תאימות בכל מה שנוגע ל-ROM של המכשיר (קושחה שמיועדת ל-N910F פשוט "תתקע" מכשיר N910C).

כשזה מגיע לעדכוני קושחה – סמסונג אמנם מוציאה עדכונים, אולם לוקח להם לא מעט זמן להגיע. כך לדוגמא סמסונג הוציאה את אנדרואיד 5.0 עבור מכשירי Note-4 והעדכון הגיע גם למכשירים ישראלים, אבל העדכון האחרון שכולל אנדרואיד 5.1.1 ושורת עדכוני אבטחה – לא הגיע עדיין רשמית. לשמחתי באתר SamMobile ניתן למצוא בנקל את הקושחה. כאן נמצא העדכון הרשמי עבור N910F (לא חשוב אם המכשיר נקנה מהיבואן הרשמי או מאחת מחברות הסלולר, אולם כדאי לבדוק את הדברים אם הוא נקנה מחנות פרטית), וכאן נמצא העדכון הרשמי עבור מכשיר N910C. איך אתם יכולים לדעת מה המכשיר שלכם? הכנסו להגדרות, גללו עד הסוף עד ה"אודות" והסתכלו על "דגם מספר". SM-N910F הוא בעל מעבד קוואלקום, SM-N910C הוא בעל מעבד של סמסונג.

החלטתי לשדרג את המכשיר ללא איפוס, עם כל האפליקציות שיש לי (ויש לי לא מעט).

(שימו לב: עדכון מכשיר מצריך ידע בסיסי טכני טוב. אם אין לך את הידע, עדיף יהיה לשלם מספר שקלים לטכנאי טלפונים שיבצע לך את העבודה. שדרוג לא נכון עלול להשבית טוטאלית את המכשיר!)

לשם הורדת העדכון, מומלץ לשלם לאתר SamMobile את ה-7 יורו על מנת לקבל מהירות בהורדת העדכון הרשמי, וכמו כן כדאי להוריד את ODIN בגירסה האחרונה (3.10.7 נכון למועד כתיבת שורות אלו). לאחר ההורדה יש לכבות את הטלפון ולעבור למצב DOWNLOAD (לחיצה על כפתור הההפעלה, כפתור הנמכת הווליום והכפתור המרכזי במכשיר ביחד עד שמקבלים מסך שמראה Download Mode עם הלוגו של אנדרואיד), ואז יש להפעיל את תוכנת ODIN, לחבר את המכשיר ל-PC עד שרואים באחד המלבנים ב-ODIN כיתוב COM עם מספר (לדוגמא COM3). יש ללחוץ על כפתור ה-AP ולבחור את הקובץ שהורדנו, ובתפריט ה-Options יש להגדיר כפי שמופיע בדף ההורדה ב-SamMobile.

לאחר לחיצת ה-START המכשיר יתחיל לקבל מה-PC את כל קבצי העדכון. התהליך הוא ארוך, אל תעצרו אותו.

לאחר הזרמת הקבצים למכשירכם, הטלפון יפעל מחדש, כאן מומלץ ללכת להכין קפה או משהו כי התהליך עדכון הוא ארוך ולעיתים לא רואים שום דבר מיוחד בטלפון למעט נורת LED משמאל למעלה שמהבהבת. תנו למכשיר לעבוד.

Screenshot_2015-10-19-22-55-28לאחר מכן כשתוכלו להשתמש במכשיר, לפחות במחצית השעה לאחר העדכון הוא יהיה איטי מאוד וזאת מהסיבה שהמכשיר מבצע עדכונים רבים ברקע. יתכן שתקבלו שגיאה ששרותי גוגל לא יכולים לפעול עד שיהיה עדכון. אתם לא צריכים לבצע כלום, אלא רק להמתין ולוודא שיש למכשיר תקשורת אינטרנט (עדיף דרך WIFI, יש המון הורדות עדכונים). לאחר שחלפה לה בערך כמחצית השעה, הכנסו להגדרות, חשבונות ובחרו GOOGLE. אם יש לכם יותר מחשבון גוגל אחד, לחצו על Sign In & Security, בחרו את החשבון שלכם מהתפריט למעלה, ולחצו על Sign in to Google (משום מה הוא "שוכח" את ה-Token של חלק מהחשבונות גוגל בזמן העדכון).

לאחר כשעה בערך, מומלץ להפעיל את המכשיר מחדש. התוצאה תיראה במסך ה"אודות" בערך כמו בתמונה משמאל (לחצו על התמונה להגדלה).

מנסיוני אני יכול לאמר שלאחר שהמתנתי ונכנסתי לחשבונות מחדש, המכשיר חזר לעבוד בצורה מלאה וחלקה בדיוק כמו שהוא ניקנה ביום הראשון. העדכון לא מחק שום מספר טלפון, הודעה או תמונה. הכל עובד מאוד מהיר ומאוד מאוד חלק (אם כי ה-Root שביצעתי למכשיר – הלך, כולל ה-Recovery). גם עניין ה-3G/4G לא הצריך הגדרות מחדש והמכשיר מיד עבר ל-4G (אני בגולן טלקום).

אלו שמעולם לא ביצעו Root למכשיריהם יכולים להשתמש בתוכנת Samsung Kies הן לצרכי גיבוי המכשיר והן לצרכי השדרוג (כך שלא תצטרכו להוריד קובץ, להשתמש ב-ODIN והתוכנה תעשה הכל), אולם לא בטוח אם העדכון קיים כרגע או בעוד מספר שבועות. בכל מקרה, שוב, אם אין לכם את הידע הטכני – תנו למישהו שמבין על מנת שלא תצטרכו לחוות את חוויות המעבדות בארץ.

Print Friendly, PDF & Email

5 תגובות בנושא “כמה מילים על שדרוג Galaxy Note 4”

  1. תיקון קטן : אתה לא עשית עדכון למכשיר אלא התקנה מחדש של כל מערכת ההפעלה על המכשיר.
    מכשיר עם רוט היה נכשל בעדכון וזו גם הסיבה שהרוט נעלם לך.

  2. רכשתי נוט 4 בהונג קונג (מקורי גרסא F ) שמגיע עם 4.4.4 מהקופסא. הוא לא מקבל עדכון OTA וגם דרך KIES אי אפשר להתחבר (לפי בדיקה מדובר במכשיר מקורי אבל שעבר ROOT) איך אני יכולה להחזיר אותו למצב שיקבל עדכון גרסא?

    1. זה שהוא מקורי זה טוב, אבל ברגע שעושים לו root, אין אפשרות לעדכן אותו רשמית. האפשרות היחידה שלך היא להוריד לו ROM מאתר כמו sammobile לכאן ומשם לחפש לך את מספר הדגם של המכשיר שלך (אודות, גירסת תוכנה – Baseband Version), להוריד מהם את התוכנה, להרים על המחשב את ODIN ולהתקין, סביר להניח גם שצריך להחליף את הקושחה של המודם ושל ה-Boot Loader. אם כל זה נשמע סינית, עדיף לשלם לטכנאי שיעשה לך את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.