צ'יטה שליחויות – והמשלוח שנעלם

אם יש משהו אחד שישראלים רבים עושים יותר ויותר – הוא לרכוש דברים, בין אם הכרחיים או לא – בחו"ל, באתרים כמו אמזון, eBay, אלי אקספרס ועוד, ואותן חברות חותמות הסכמים עם חברות שליחויות מקומיות בכדי להפיץ את החבילות, ובדרך – לזרוק *פס* ענק על הלקוח הישראלי מבחינת שרות. לא כולן, תיכף אכנס לזה.

כל חובבי השוק החופשי מייחלים ליום בו יופרט דואר ישראל. "השרות בטוח ישתפר", הם מציינים בשיחות, אך אבוי – חברות כמו צ'יטה שליחויות, קבוצת בר ועוד כמה חברות שליחויות שאינן ממשלתיות כלל וכלל – מדגימות שוב ושוב איך אפשר לתת את השרות הכי גרוע ללקוח הישראלי!

הנה דוגמא: רכשתי מ-eBay מעמותה שמוכרת מחשבים ובכסף משתמשת כדי לעזור לצעירים – מחשב קטן כדי לצלם אותו בוידאו ולעודד אחרים לרכוש גם. אני לא מרוויח מזה שקל, אבל המחירים שאותה עמותה מוכרת מחשבים – הם מחירים שווים לכל נפש, ויש לא מעט משפחות שישמחו לרכוש מחשבים כאלו. הזמנתי את המחשב כדי לצלם ולאחר מכן לתת אותו למי שזקוק לאחד.

בתמונה משמאל (לחצו להגדלה) – כל המסלול שהחבילה עברה, וכפי שניתן לראות, מה-23/8 החבילה שוחררה מהמכס, הכל שולם ו… כלום. היא לא התקדמה לשום נקודת איסוף. קיבלתי SMS לבחור נקודת איסוף, בחרתי נקודת איסוף ברחוב אלנבי פה בתל אביב – אבל כלום.

כל נסיון להתקשר לחברה מגיע למענה ש"יחזרו אליך תוך 90 דקות". גם 24 וגם 48 שעות חולפות, איש לא מרים אליך טלפון, וגם אם אתה מצליח לגרום להם לענות במסנג'ר (פשוט לתייג אותם בפוסט) – המענה שלהם שווה בערך למענה שהחתולים שלי נותנים .. לא ממש עוזר. איש אינו יודע היכן החבילה תקועה, איך אפשר לקדם, אם אפשר לשנות שפשוט יביאו אותה ישירות או שלכל הרוחות יניחו אותה בנקודת האיסוף באלנבי.. כלום.

ניתן לבדוק באתר החברה את גורל החבילה, שם רואים את התוצאה הבאה:

מה זה לכל הרוחות "משרד ליעד"? שאלה מצוינת! זה אומר (כנראה) שזה עדיין לא הגיע לנקודת האיסוף. איפה זה? איש אינו יודע. "צור קשר מחר" (יצרתי, זה היה אתמול, לא זז כלום)

הפוסט הזה יכל להיות עוד פוסט של תלונות וטרוניה על צ'יטה, אבל למען האמת, בשבוע וחצי האחרון הגיעו אליי עוד 2 חבילות דרכם, והם הגיעו בזמן, כך שכשזה עובד – זה עובד, אבל כשלא, זה כמו לדבר לקיר!

אם יש משהו אחד שאני חושב שצריך לעשות על ידי כל אחד שלא מקבל את החבילה שלו – זה להתלונן, ולא אצל חברת השליחויות הישראלית – אלא מעליהן. במקרה שלי לדוגמא, אני התלוננתי לחברת Aramex, אולי אם הם יקבלו מספיק תלונות, Aramex יתחילו לחפש חברת שליחויות אחרת (עם הדואר זה עבד וכיום הם עושים הכל כדי שהחבילות של אמזון יגיעו כמה שיותר מהר ללקוחות, גם אם מדובר בעיכוב חבילות אחרות לצערי…)

לסיכום: מנסיוני, למעט Fedex, DHL ו-UPS, חברות השילוח האחרות (כולל הדואר) פשוט מאמללות את הלקוחות ומשתמשות בתירוצים כמו "קורונה" כדי לתת שרות מתחת לכל ביקורת ובגלל זה אני ממליץ – לא לשתוק, להתלונן. יהיו כאלו שיאמרו שתלונה אחת לא עושה מאומה, אבל האמינו לי, תלונה ועוד תלונה ועוד תלונה – וחברת השליחויות תפסיד לקוחות גדולים, וזה קרה. חברה כמו אמזון כבר הבינה שלסמוך על חברת שליחויות אחת בארץ, זה רעיון רע, והתחרות קצת מסייעת.

ומה איתכם? גם אתם סבלתם מחברות השליחויות ובהמתנה אין קץ לחבילות מאמזון/איביי?

6 תגובות בנושא “צ'יטה שליחויות – והמשלוח שנעלם”

  1. אתה לא היחיד, גם לי זה קרה, נאלצתי להמתין כחודש עד שלא מצאו את החבילה (שכנראה נפלה מהמשאית). התלוננתי באמאזון.

  2. לצ'יטה פעם היה שירות לקוחות טלפוני מהיר. פעם , זה אומר בסביבות עד 2018. מאז – הם "התייעלו" ועברו רק לפניות "כתובות". אין עם מי לדבר. 90% מהתשובות לשאלה "איפה החבילה" , תיעננה ב: "מחר יסופק". כמובן שמחר – תקבל את אותה תשובה.בתור בעל עסק ששולח איתם 70 חבילות בחודש , זה הכל תלוי בנהג שעליו נופלת החבילה. הנהג שמגיע אלינו כל יום – מגיע כמו שעון ומחזיק לנו סחורה כמו שעון. אבל בהפצה לכלל הארץ – משלוח מהיום למחר יכול להגיע גם שבועיים אחרי. אספו משלוח ביום ראשון. ביום שני בערב אתה מגלה שהחבילה כלל לא יצאה ממחסן המיון שלהם להפצה – למה? אף אחד לא יודע. "יופץ מחר" . למחרת בצהריים – שוב אותו הדבר בדיוק. לא יודעים למה – "יופץ מחר". ככה שבוע שלם. אנחנו גם עושים איסוף של ציוד תקול מלקוחות – מבקשים מהם לאסוף את החבילה ביום ראשון – אוספים אותה במקרה הטוב 3-4 ימים אחר כך , וכמובן בזמן הזה הלקוח צורח למה לא מגיעים אליו לקחת את הפריט לתיקון. למה ? -> "יאספו מחר".לפעמים מרגיש שמי שנותן שם תשובות זו בינה לא מלאכותית וכנראה גם לא סיימה יסודי.

    1. הייתי צריכה לקבל מישלוח מחו"ל .המספר טלפון שחברת צ'יטה הצמידה לא היה מחובר. המשלוחן צילצל פעם אחת ללא התראה מוקדמת להגעה ולא הייתי זמינה ומאז אני רודפת אחריהם בהודעות ללא מענה כבר ימים ועדיין לא קיבלתי את החבילה ולא יודעת אם יגיבו או אקבל.
      זלזול והתעלמות .
      "חרא" חברה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Exit mobile version