כמה מילים על הדרייברים של NVIDIA וה"פריצות" החדשות

בשבועות האחרונים אנחנו עדים למגוון פוסטים של חדשות טכניות בהם אנשים שונים מפרסמים כי הם הצליחו "לפרוץ" את ההגבלה על מהירות HASH של כריית מטבעות וירטואליות (LHR) ש-NVIDIA הכניסו בכרטיסי GPU שונים. לקח יומיים עד שבאותם אתרים הופיעו החדשות כי ה"פריצה" היא לא יותר מאשר קובץ המכיל מספר סוגי וירוסים וסקריפטים שונים שרק מעמיסים תולעים ומזיקים למחשב.

בסוף השבוע האחרון הודיעה קבוצה דרום-אפריקאית כי הם הצליחו לפרוץ ל-NVIDIA (כפי הנראה דרך שרת הדואר), והם הצליחו לגנוב חומר חשוב בגודל 1 טרהבייט מהחברה, כולל מפרטים שונים, קוד וכו'. חברת NVIDIA, בצעד לא טיפוסי, הצליחה לפרוץ בחזרה אל הפורצים והחברה הצליחה להצפין עם כופרה את המחשב שבעזרתו נגנב התוכן. הפורצים הודיעו בתגובה כי הם הצליחו לגבות את החומר לפני ש-NVIDIA הצליחו להצפין את המחשב (שהוא בכלל VM).

כמובן שהפורצים התחילו לפרסם שלל הצהרות (כפי שניתן לראות כאן) עם איומים על NVIDIA שתפרסם "שחרור נעילה" של כרטיסי LHR ושלל דרישות אחרות – או שהם ישחררו דרייברים ועדכוני BIOS שיפתחו נעילות רבות ש-NVIDIA הכניסו על מנת להגביל את הכרטיסים השונים.

אז אחרי שראינו מה הפורצים רוצים, ומה ש-NVIDIA יכולים לעשות לפורצים, אולי כדאי יהיה להבהיר מספר דברים חשובים לכל אלו שמשתמשים בכרטיסים של NVIDIA לצורך כריה או שרוצים לשפר את ביצועי הכרטיסים שלהם:

  • חברת NVIDIA בעברה הרחוק, כלל לא חתמה ולא הצפינה את ה-BIOS לכרטיסיה, וכתוצאה מכך – סוחרים מפוקפקים רבים הצליחו לשים את ידם על כרטיסים ישנים, לשנות BIOS ולמכור את הכרטיסים הללו ככרטיסי GTX 1070, GTX 2060 וזיופים של כרטיסי NVIDIA אחרים, כאשר בתוך אותו כרטיס ישנו מעבד גרפי ישן מאוד. כיום, אם מישהו חושב שהוא קנה כרטיס גרפי במחיר מציאה וחושש שעבדו עליו, הוא יוכל להתקין את תוכנת HWinfo ולבדוק זאת, והתוכנה תתריע מיידית אם מדובר בכרטיס עם מעבד גרפי מזויף או אותנטי.
  • ב-NVIDIA משתמשים במספר טריקים שונים בכדי ליצור דרייברים לכרטיסים השונים. כך, לדוגמא, כל דורם שמבצע סקירה על כרטיס שלא שוחרר של NVIDIA, יקבל בדואר את הכרטיס, אך הוא לא יוכל להפעילו עד ש-NVIDIA לא תשחרר רשמית דרייברים לאותו כרטיס באתר יעודי סגור. כל מי שינסה לקחת דרייברים קיימים ולנסות לשנות אותם (לפי PCI ID לדוגמא) יגלה מהר מאוד שהדרייברים הקיימים פשוט לא עובדים על הכרטיס החדש והלא מוכרז. הסיבה: החלק ששונה בין הכרטיסים הישנים לחדשים נמצא, באופן מוצפן וחתום, על הקושחה שמגיעה עם הדרייבר.
  • חברת NVIDIA מאפשרת עבודה די בסיסית עם הכרטיסים שלה, כל עוד הכרטיס מופעל במהירות שעון בסיסית בלבד, וכאשר רוב פונקציות התלת מימד והקידוד/פריסת וידאו אינן פעילות במלואם – כל זאת ניתן לעשות בלינוקס עם דרייבר ה-Nouveau, וגם כאן – כל עוד יש קובץ קושחה אותנטי, מוצפן וחתום. הסיבה לכך: NVIDIA רוצה שלמשתמשים תהיה סביבה גרפית פעילה באופן מספק על מנת שהמשתמש יוכל להוריד בקלות בלינוקס דרייבר מלא ושיוכל להתקינו מבלי לעבור תהליכי "פליק פלאק" שונים.
  • תהליך יצירת וחתימת דרייברים, גם עבור שותפים עסקיים של NVIDIA, לא מבוצע Online אלא לחלוטין Offline בצורה הכי ידנית שיש ובשימוש מספר כלים בכדי לייצר דרייבר וקושחה – כשהם מוצפנים במפתחות יעודיים (ושונים: אפשר לדוגמא להריץ דרייברים של RTX ה"ביתיים" על כרטיסי GTX, אך לא לקבל את כל הפונקציות החזקות על הכרטיסים המקצועיים מסידרת A, לדוגמא).

ולכן – כאשר כל מיני "פורצים" מבטיחים כי הם יוכלו לבטל LHR או מגבלות אחרות בכרטיס, מדובר בלא יותר מעבודה בעיניים. אכן, בעבר, NVIDIA הגבילה את ה-LHR ברמת הדרייבר ועקב טעות של מהנדס, ההגבלה שהיתה ברמת דרייבר בלבד – בוטלה, אולם מאז החברה למדה לקח, והגבלת ה-LHR היא ברמת הסיליקון, הווה אומר – הגבלה חומרתית במעבד הגרפי, ושום עדכון BIOS/קושחה לא יוכל לבטל זאת.

אז אם אתם קוראים על כל מיני "פריצות" חדשות ל-GPU שיאפשרו דברים טובים וביצועים משמעותית יותר גבוהים, וכל זאת ב"דרייבר" להתקנה – שמרו מרחק מ"דרייבר" כזה. אגב, כל מה שתיארתי לעיל על NVIDIA, תקף (ברובו) גם על AMD.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.