סקירה: אופה לחם Morphy Richards דגם 48296

בשנים האחרונות ניתן לראות בחנויות ובאתרי מכירות אונליין שונים – יותר ויותר מכשירים שאמורים לעשות לך את החיים יותר קלים, במגוון תחומים: אתה לא חייב לרכוש לך מצלמת DSLR בכמה אלפי דולרים, הא לך מצלמת זום קומפקטית שתוציא תמונות מעולות, גם למי שאין מושג ירוק מה זה מהירות צמצם, ISO או F Stop, פשוט כוון ולחץ. גם בתחומים כמו אבטחה קיימים פתרון "אוטומטיים" כאלו – כמה עשרות דולרים למצלמה, מספר הגדרות פשוטות שכל הדיוט יכול להגדיר, וזהו – המצלמה תצלם ותתריע כאשר יש חשד לפריצה (או כאשר החתולים שלך מחליטים באמצע הלילה לשחק תופסת או לרדוף אחרי זבוב תועה, כולל קפיצות ססגוניות באויר).

בתחום המזון יש לנו כמובן את מכשירי טיגוון האוויר (Air Fryer), טכנולוגיה ישנה שזכתה לעדנה בשנים האחרונות בזכות חברות כמו Ninja שלקחו משהו עתיק, הלבישו לו בקר מודרני כולל (בחלק מהדגמים) חיבור WIFI ואפליקציית מובייל, ובשם כיסוח הקלוריות (ומאוחר יותר כל יצרן זריז שהעתיק) השוק הוצף במכשירים כאלו. תחום נוסף שאליו נכנסו בשנים האחרונות מכשירים "חכמים" – הוא תחום אפיית הלחמים והעוגות: אתה כבר לא צריך לעמול על הכנת בצק, בדיקת התפחה, לישה, לשים בתנור ולקוות שלא תפספס מבחינת זמנים. לא, כל מה שעליך לעשות זה לקחת את התבנית של המכשיר, לזרוק את כל החומרים פנימה, להכניס את התבנית, לבחור תוכנית, משקל המאפה, צבע המאפה, ו"התחל". זהו. המכשיר יודיע לך בסידרת צפצופים מתי זה מוכן.

בשבועות האחרונים, עקב מצב הוירוס בארץ, מצאתי את עצמי רוכש מספר מכשירים למטבח כדי לשפר את כישורי הבישול והאפיה שלי (עד לפני זמן לא רב, חוץ מחביתה פשוטה, כל מאכל שהייתי מכין היה יכול לזכות את האדם שיאכל בטופס 17 + אמבולנס לבית החולים הקרוב), ואחד המכשירים שרכשתי היה של מורפי ריצ'ארדז. החברה לא ממש נותנת שמות מובנים למכשירים אלא מספרים, אז תכירו: 48296. המכשיר עצמו קל מאוד להבנה, התפריטים על המדבקה בעברית והחוברת הפעלה מסבירה בצורה לא רעה (אם מתעלמים משגיאות הכתיב ועוד כמה משפטים תמוהים) איך לעבוד עם המכשיר.

ניסיתי לעבוד עם המכשיר ולאפות מספר לחמים לבנים פשוטים, לחמים עם אגוזים וגרעינים שונים – וזה הצליח, פחות או יותר… אם אפשר לקרוא לטעם ומרקם בצקתיים "הצלחה". בימים האחרונים לעומת זאת, כשניסיתי להתקדם מעט שלבים להכין דברים כמו לחם מלא, לחם שיפון וכו' – המכשיר החליט שזה רעיון מעולה שהלחם יצא במרקם של ספוג רטוב ובגובה של 3-4 ס"מ, מחצית מהגובה הרגיל. ניסיתי ללכת "על המיליגרם" לפי חוברת המתכונים המצורפת, לפי הוראות של אימי היקרה וגם לפי הוראות באינטרנט. עם יותר שמרים, פחות שמרים, יותר בצק, פחות בצק, יותר מים, פחות מים (כן, ניסיתי לא מעט דברים) – התוצאה חזרה על עצמה ולפי החוברת הבעיה היא לא במכשיר, אלא בך, לקוח יקר.

אבל הבעיה הכי גדולה שלי במכשיר כזה ובמכשירים אחרים שאינם בתחום הבישול והאפיה – היא ה"נעילה" של המכשיר. יש לך 12 תוכניות וזהו. אתה לא יכול לדלג שלבים בתוכנית, אתה לא יכול להאריך/לקצר בזמן שלב ספציפי, אתה לא יכול לקבוע טמפרטורה, ובקיצור – אתה לא יכול לקבוע דברים ידנית מעבר לבחירה בתפריטים ואופציות קבועות מראש. לא טוב? זבש"ך.

לא כל המכשירים כך. רכשתי לפני כשבועיים מכשיר Air Fryer של חברת Tefal. המכשיר "עמוס" בתוכניות שונות להכנת מאכלים שונים, אבל המכשיר גם מציע לך לקבוע את הדברים בצורה ידנית וסופר פשוטה: כוון את הטמפרטורה, את משך בישול, אם תהיה הפסקה באמצע (אם צריך להפוך או לערבב) וזהו, לחץ Start והמכשיר עושה את העבודה, מבלי לבחור שום Preset.

נחזור לאופה הלחם. מבחינה טכנית, הקמצנות בהשקעת בניית המכשיר ניכרת לכל מי שיש לו עין טכנית. יש סיכוי שהמאפה הנחמד שאתה אופה, יקבל בסוף גם "מתנה" בדמות להבי לישה שיהיו תקועים בלחם (החברה נותנת מעין חתיכת ברזל להוציא את זה) – כי נורא קשה להוסיף רצועה ומכניקה למשוך את הלהבים החוצה לאחר הלישה. אותו דבר גם לגבי הוספת 2-3 נורות LED לתצוגה – חס ושלום, זה יעלה 2 סנט תוספת עלות למכשיר ועוד לא דיברנו על משהו פשוט כמו סוללה והגדרות שעון (תוספת של 8 סנט לסוללת CR2032 שיתווספו לעלות המכשיר). אין הגדרות לשעון ואם תרצה להתחיל בזמן מסוים, תחשב בראש ותלחץ בהתאם.

אז האם הייתי ממליץ לאחרים על המכשיר? למי שאין סבלנות לנסות שוב ושוב – לא. למי שיש סבלנות, יכול להיות שכן, אבל בכל מקרה הייתי ממליץ לחפש מכשיר שנותן להכניס ידנית את הפרמטרים הכי חשובים ובכך לעקוף את התפריטים: זמן עבודה, טמפרטורה, כמו תנור רגיל, ואולי עם מכשיר כזה אפשר יהיה להגיע לתוצאות טובות גם כאשר שאר הפונקציות האחרות נותנות תוצאות זוועתיות:

ציון (מ-1 עד 10): 5 וחצי.

Print Friendly, PDF & Email

14 תגובות בנושא “סקירה: אופה לחם Morphy Richards דגם 48296”

  1. מורפי ריצ’ארדס הוא מותג מדבקה. מותר לקנות לפעמים מותגי מדבקה (נניח מפזר חום ב 60 שח) אבל צריך לדעת את זה כשצריך מכשיר טוב

  2. היה לי מכשיר דומה לפני 15 שנה, עם אותן הבעיות, תוכניות קבועות, אין אפשרות להתפחה של שיפון והחור בלחם מהלהב. מאז עברתי ללחם מחמצת יבשה (נשמרת ללא התעסקות כחודש במקרר) כמו בכתבה ששלחתי. התהליך ארוך, ברוטו כיומיים לכיכר תלוי בטמפרטורות בחוץ, אבל קצר נטו, כחצי שעה עבודה: ערבוב, לישה, ואפיה. הלחם בריא ואתה יודע בדיוק מה נכנס לתוכו, אני עושה לחמים משיפון וכוסמין. (-:

  3. יש לי מכונת לחם כבר כחמש עשרה שנה. כל פעם דגם אחר של יצרן אחר. כולן אותו דבר

    דווקא מרוצה מאוד, אשתי פחות … (קלוריות)

  4. יש לי את אותו מכשיר מזה שנה, ואני מאוד מרוצה. אני מכין לחמים ועוגות, ובד"כ התוצאה לא רעה. לקח לי זמן למצוא את הרכיבים הנכונים (לא כל קמח מתאים, יש שמרים יבשים שפשוט לא מתאימים) והכי חשוב – סדר הכנסת המוצרים… נשמע זניח, אבל גיליתי שזה אחראי להצלחה או כישלון של המאפה. היתרון במכשיר הוא כמובן אפיה ולדעת מה בדיוק נכנס לך ללחם/עוגה.

  5. יש לי את המכשיר מעל שנה, משתמשים בו באופן קבוע והתוצאות טובות מאוד. מכין בד"כ לחם מקמח כוסמין מלא. לא צריך 'התעסקות' מכניס את החומרים ע"פ הסדר שכתוב ובמדויק והתוצאה מצוינת. אמי שיניתי את המתכון 90% קמח כוסמין מלא ו-10% קמח לבן ולכן צריך להוסיף עוד 20 מ"ל מים [עצתה של רעייתי שמבינה הרבה יותר ממני בתחום]. לגבי הלהבים, אפשר להוציא אותם בתום תהליך הלישה, אני מוציא בסוף האפייה כי אני לא נמצא סמוך לאופה בד"כ, זורק החומרים פנימה והולך. לא מפריעים לנו שני החורים הקטנים בתחתית. נוח מאוד לרחיצה, התוכניות מגוונות ומספקות, אפשר לאפות כיכר גדולה, בינונית וקטנה. והמחיר לא גבוה ככל הזכור לי [נדמה לי 400 ש"ח] אולי זה לא אופה מקצועי [אין לי מושג] אבל הוא מצוין למישהו שיש לו כישורים כמו שלי באפיה [אין] 

  6. תודה כמעט ורכשתי אותו יד שניה .האמת שהופתעתי ממספר האנשים שמנסים להפטר ממנו  עכשיו מבין.האתרים מטעם מהללים אותו .שמח שקראתי אותך תודה דוד

  7. קניתי את אופה הלחם של ריצ'ארד מורפי 48296 אפיתי בו לחם לבן רגיל ויצא מצויין, בחוברת אין מתכון ללחם כוסמין, אשמח אם מישהו יכתוב פה מתכון ללחם כוסמין לאופה לחם זה..  או שהחברה תשלח לי.  תודה מקרב לב.

  8. מכשירים מעולים ומאוד שימושיים.
    קניתי אחד ב 2014 ואז עוד אחד (הקודם עדיין תקין ושמור). ב 2021.

    תענוג להכין בו לחמים, בצקים, ריבות ויוגורטים.

    אני ממש מתקשה להבין מי האנשים שלא הצליחו איתו. הוא כל כך פשוט ויעיל..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.